Kontakt os
Tilbage

Kunderrejser og touchpoints hos kunden øger gæstetilfredsheden

Kunderejser og touchpoints med kunden: ”Gæsterne kan mærke, vi er her for dem”

”Tilbage i august 2017 satte Pharmakon en proces i gang, hvor alle medarbejdere blev uddannet i at arbejde med kunderejser og se virksomheden og vores arbejde fra gæstens perspektiv,” siger konferencecenterchef Lene Schade Poulsen om Pharmakons strategiske arbejde med at skabe en god kundeoplevelse.

Konferencecentret har, gennem 22 uger, arbejdet fokuseret med, hvad der skal til for at øge gæstetilfredsheden fra en ’8’er’ til en ’10’er’; fra ’tilfreds’ til ’meget tilfreds’.

Den gode relation.
”Vi arbejdede med at bevæge os fra at et ’indefra-og-ud’-perspektiv til et ’udefra-og-ind’-perspektiv på virksomheden,” fortæller Lene Schade Poulsen

Pharmakon Konferencecenter har arbejdet med gæsternes rejse, fra de ankommer og gennem hele opholdet på Pharmakon Konferencecenter. For hvor og hvordan opstår den gode relation, og hvordan føler gæsten sig set og imødekommet?

”Vi hører fra vores gæster, at de kan mærke, vi er på. De oplever, vi kan lide at være på arbejde, og de kan mærke, vi er her for dem. Det giver en hel særlig stemning,” siger Lene Schade Poulsen.

Øget gæstetilfredshed
Og indsatsen er godt givet ud. Den har givet afkast i form af flotte resultater i gæstetilfredsheden:

”Vores gæstetilfredshed er steget fra en Net Promotor Score på 65 % i 2017 til en Net Promoter Score på hele 85 % i 2018,” siger Lene Schade Poulsen.

Læs artiklen 'Kunderejser som værktøj' af Klaus Lund"

”Jeg har aldrig i mit liv været et sted, hvor der i den grad var maks fokus på service fra alle ansatte. Tusind tak for en helt igennem forrygende oplevelse.”
Kristina Bendeke, Børne- og Ungekulturkonsulent.
Vi anvender cookies til at huske nogle af de valg, du foretager på hjemmesiden. Læs mere her learn more